september 20, 2006

Forslag til artikler

Jeg poster hermed nogle forslag til hvilke artikler jeg mener kunne være relevant for web2.0 / bibliotek 2.0 timen:

A cognitive analysis of tagging (link)
Som titlen antyder, handler dette om en kognitiv tilgang til tagging. Jeg synes personligt det er rigtig spændende at læse, specielt fordi det ligger sig tæt op at sense-making. "Desværre" er dette en blog og ikke en videnskabelig artikel - og endda af lidt ældre dato.

Library 2.0 (link)
Engelsk artikel om hvordan vi kan utilisere 2.0 i biblioteksverden idag. Der er bl.a. et meget spændende afsnit om long tail.

Andre gode links:

Kære weblog (link)
Dette er et speciale udvilket i forbindelse med fire kvinders brug af weblog til selvrealisering. Jeg har ikke selv læst specialet, da den er på 104 sider. Men ved hurtig "indeks-gennemgang" virker opgaven ganske god og overskuelig.

3 kommentarer:

Pernille sagde ...

Arj, hvor skægt - jeg har skrevet et indlæg til en pridopgave, som præcis hed "Kære Weblog" - bare de ikke tror, jeg har hugget det fra dem... :o)

Havde selv tænkt på at lave en wikiside med litteraturforslag. Det er nu gjort: http://itlab.dbit.dk/wikit14beta5/index.php/Litteraturforslag

Måtte jeg blive tilgivet for, at det er dine litt.forslag, jeg har proppet på - jeg har ikke selv nået at finde nogen endnu, hæ hæ.. Men du kan jo altid gå ind og pille - det er smart!

k.h. Pernille

Pernille sagde ...

Okay, altså...

PRISopgave, ikke...

Kristoffer Sørensen sagde ...

Du hugger bare hvor du kan komme til det :)